Köpvillkor

—V.v. Läs nedan

Köpvillkor

Fanola Sverige – Independa AB

Adress för produktreturer får Du när Du kontaktar kundtjänst på info@fanola.se. För generella frågor om produktreturer, produktgaranti och andra kundtjänstärenden så kontakta oss antingen via telefon eller e-post.

Godkännande

Genom att godkänna dessa villkor så ingås ett avtal mellan företaget och kunden. För varje order som mottas skickas en automatiserad orderbekräftelse ut via e-post.

Ångerrätt

Kontakta alltid vår kundtjänst innan du skickar tillbaka en vara, glöm ej ange kundnummer eller fakturanummer vid kontakt. Hos oss på Fanola Sverige har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Ångerrätten gäller förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, det vill säga oskadad i obruten förpackning. Du som kund står för returfrakten. För återköp eller byten kontakta oss omedelbart via e-post eller telefon.

Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Betalning & Återbetalning

Vi använder oss av Svea Checkout. Det är Svea som ansvarar för betalningar och återbetalningar, vilket medför att det är deras villkor som måste följas.

Sveas villkor finner du här

Sekretess, personuppgifter och adressinformation

När du godkänner våra villkor samtycker du till att dina uppgifter om inköp samt kontaktuppgifter kan användas av Fanola Sverige. Din adress är naturligtvis nödvändigt för oss för att kontakta dig och leverera dina varor. Som kund är du skyldig att se till att den angivna leveransadressen är korrekt. Uppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Du har givetvis möjlighet att när som helst skriftligen meddela oss att du motsätter dig behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål. Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar att dina kunduppgifter endast används av Fanola Sverige.

Leverans

Alla paket skickas från vårt lager i Arnäsvall, Sverige med PostNord till närliggande postombud. När paketet lämnar lagret mailar vi mottagaren en leveransbekräftelse, som även innehåller ett spårningsnummer. Avisering om att paket finns att hämta skickas som SMS.

Leverans inom 1-3 arbetsdagar.
Fri frakt på beställningar över 300kr. Måste väljas aktivt per beställning.

Leveransförsening

Om en försening skulle uppstå informerar vi utan dröjsmål om anledningen till förseningen och upplyser om en ny leveranstidpunkt. Du har som kund då rätt att häva köpet utan kostnad.

Åldersgräns

Vi tar inte emot beställningar från personer under 18 års ålder.

Moms

Alla priser är inklusive moms.

Fanolas Kvalitetssäkring

Garantin kan endast användas en gång per produkt och kund. För att garantin ska gälla måste produkten returneras i sin originalförpackning och produkten måste ha minst 75% av innehållet kvar. Observera att garantin bara gäller för ditt första köp av produkten i fråga.

Transportskador

Kontakta oss omedelbart om du upptäcker skador på förpackningen vid leverans.

Falska beställningar och bedrägerier

Vi rekommenderar alltid att du kontrollerar att alla uppgifter du lämnar är korrekt innan du lägger din beställning. Vid upptäckta fel ber vi dig att kontakta oss omedelbart. Vid ett eventuellt bedrägerifall ansvarar Svea för din assistans.

Returer

När returen mottas blir den registrerad, kontrollerad och accepterad innan vidare åtgärder görs enligt tidigare överenskommelse med kunden.

För ej uthämtade leveranser förbehåller Fanola Sverige rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, som för nuvarande är 250 SEK.

Reklamation

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverkets webbsida www.konsumentverket.se. Observera att en vara endast anses som felaktig om det gäller ett fabrikationsfel. Detta inkluderar inte eventuella färgavvikelser på produkterna.

Nöjd kundgaranti

Önskar du att utnyttja denna garanti och ta kontakt via e-mail, så ber vi dig att ge en utförlig förklaring av anledning till varför produkten/behandlingen inte gjorde dig nöjd.

Användning

Fanola Sverige kan inte hållas ansvariga för olägenheter som är en följd av felaktig användning av produkterna. Detta gäller även om en behandling kombineras med produkter från andra leverantörer. Det är viktigt att du läser instruktionerna för varje produkt före användning. Uppstår osäkerhet och/eller obesvarade frågor, ber vi dig att kontakta oss innan du påbörjar behandlingen.

Cookies

Vi har etablerat en policy för hur vi hanterar cookies. Vi samlar ingen personlig information via cookies, och information om besökaren kan inte spåras med hjälp av cookies. En cookie kan inte starta ett program. Statistiken kan bara utläsas som siffror och är inte kopplade till en individ.

Copyright

Innehållet på denna webbplats skyddas av upphovsrättslagen och får inte kopieras, reproduceras eller distribueras i någon form, helt eller delvis, utan Fanola Sverige skriftliga medgivande.